onsdag 29. september 2010

Fastekuren - dag 6

Jeg tror lengden av denne kuren er ved å slite litt på meg. Kanskje også fordi spenningen er over. Jeg visste på forhånd at 4. dagen var verst. Når den var overstått, var jeg spent på å se om 5. dagen ble det samme, men da den ble bedre, gikk luften ut av ballongen.... men jeg er fortsatt på kur.... Jeg synes det begynner å bli kjedelig. Jeg tror jeg rett og slett er i dårlig humør. Det er ikke det at jeg er drenet for energi, ikke fysisk i alle fall. Det er mer "laber stemning". Savner mat. Jeg synes allerede jeg har fått mye utbytte av dette, hvorfor skal jeg fortsette?

Jeg har to motivasjoner for å fortsette: For det første vil jeg gjerne følge kuren som den er ment å være, ellers vil jeg jo ikke vite hva den går ut på, ikke helt. For det andre har jeg jo proklamert dette til Gud og enhver mann, nettopp for å holde meg på matta. Så jeg kan jo ikke slutte nå. Det bare fire dager igjen. De to siste dagene skal jeg på kurs hele dagen, så da har jeg noe å glede meg til og noe som tar fokus vekk fra kuren.

Jeg må føye til: irritabel. Det har jeg lest er vanlig, og det stemmer. Jeg er irritabel!

2 kommentarer:

  1. Stå på og hold ut!
    Quitters never win, but winners never quit!
    Artig og følge med på hva som skjer med deg, og hvordan du ærlig beskriver hvordan du har det.
    Kan jeg linke til deg på bloggen, hvis du vil ha mer "oppmerksomhet"?

    SvarSlett
  2. Takk for støtten. Godt sitat. Ja, en av grunnene til at jeg gjør det, er fordi jeg liker å høre om andres erfaringer før jeg kaster meg ut i noe sånt. Og det gjør kanskje andre også. Så, ja, du må gjerne linke.

    SvarSlett