mandag 27. september 2010

Fastekuren - dag 4

Jeg hater å være sulten. Dette er ikke en god dag. Jeg har nesten bestemt meg for at 3 dager er den ideelle lengden på en slik fastekur, for meg i alle fall – MEN jeg skal gi gamle Stanley en sjanse til å bevise hva han er god for. Jeg har jo også lest at den fjerde dagen er verst, så forhåpentligvis blir det bedre igjen.

Dagen begynte ikke bra. Jeg våkna kl. 4.00 av at teen virket allerede. Sov deretter ikke særlig godt, og kl 6.30 våknet jeg og følte meg virkelig elendig, fullstendig tom og shaky. Jeg synes det mest logiske er at jeg mangla næring, men ifølge kuren er dette bare et tegn på at avfallstoffer sirkulerer i blodkarene. Jeg tror faktisk det stemmer, for etter en liter saltvann hadde passert fordøyelsen, følte jeg meg bra igjen. 

Jeg har akkurat oppdaget at man skal drikke 3 liter sitronsaft hver dag, jeg har kun drukket 2 liter. Jeg lurer på om det står forskjellige ting forskjellige steder. Men det skader nok ikke å drikke mer, for i dag har jeg vært mer sulten. 

Som en liten motivasjon til å holde motet oppe over den verste kneika, avslutter jeg med et sitat fra sitronsaftkuren (s 25):

”Over 80 % noterte ikke bare vektnedgang, men kunne fortelle om andre positive forandringer. I første rekke ble det nevnt en bedre almentilstand, finere hud, økt presentasjonsevne og at man følte seg i bedre humør. Andre nevnte blant positive forandringer at de hadde fått vakrere hår og negler, bedre søvn, bedre sirkulasjon og færre kroniske plager. Mange synes det var synd at kuren ikke er mer kjent, og neste alle ønsket å gjenta kuren ved en senere anledning.”

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar