fredag 24. september 2010

Fastekuren - dag 1

Kuren går ut på å drikke en kopp avførings-te hver kveld, en liter saltvann hver morgen, og all den sitronsaften og peppermynteteen man lyster i løpet av dagen - og ikke annet! Sitronsaften består av 2 liter vann, 2 dl nypresset sitronsaft, 8 spiseskjeer ahornesirup og en strøken teskje cayennepepper. Det sies at denne kuren kan gjennomføres selv om man jobber. Man kan også trene moderat. Her kan du finne utdypende informasjon på norsk om denne fastekuren: Sitronsaftkuren

Jeg tror bloggingen kan være en hjelp til meg, så jeg holder fokus på det jeg holder på med. Kan merke at det er godt for prosessen.

Ideen om at jeg skulle gjennomføre kuren, fikk jeg i går. Det har gått litt fort for seg, typisk meg. De siste dagene har jeg spist lite, for det meste frukt, og det passer nemlig fint med at man skal trappe ned før fasten, liksom man skal trappe langsomt opp igjen etter fasten. Jeg hadde ikke avførings-te i går kveld, så jeg drakk 15 ml medilax, et avføringsmiddel fra apoteket som vi hadde liggende. Det tror jeg funket fint, men jeg har kjøpt teen nå, og den skal drikkes i kveld.

I dag morges brukte jeg Maldon havsalt. Det skulle egentlig ha vært glaubersalt eller celtic salt, men det hadde ikke helsekostbutikken. Apoteket i morgen? Tja, tror havsalt er godt nok. Det skal være to strøkne spiseskjeer salt i en liter vann. Jeg har vært i butikken og kjøpte sitroner, cayennepepper, peppermyntete og ahornesirup. Jeg vet ikke om det var riktig type ahornesirup, det skulle ha vært type B, men det står ikke noe om hvilken type det er på flaska, så jeg håper den er ok. Ellers anbefales Madal Bal Natursirup, en blanding av lønne- og palmesirup. Det hadde de heller ikke i helsekostbutikken, men ahorne/lønnesirup er også anbefalt. Som avføringste har jeg blitt anbefalt te av merket Yogi som heter Get Reguler. Den fant jeg ikke, men jeg kjøpte i stedet Thea Go's avførende urtete. Ikke så lett å finne alle ingrediensene med andre ord, men jeg tror det er fint det jeg har. Det går i alle fall etter planen. Sitronsaften smaker utmerket og kverker sulten enn så lenge. Jeg føler meg lett i kroppen, og det er deilig. Hodet er dog litt tungt, hodepine er visstnok en av tegnene på utrensning. En annen ting jeg kan merke er røde kinn. Det sies, av det jeg har lest på nettet osv., at 3. og 4. dagen er de vanskeligste. Jeg har i alle fall hatt lite sult i dag og generelt hatt det godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar