lørdag 18. august 2012

Lykkelig skilt

Som du sikkert har lagt merke til, er livet i kontinuerlig forandring. Før eller siden vil konstellasjonen som en gang var formålstjenlig, miste sin funksjon. Dette skjer i alle sider av livet: jobb, relasjoner, hjem, interesser mm.

Jeg mener vi både kan og bør trene opp evnen til å tilpasse oss slike nye omstendigheter. For når vi henger med på livets uforutsigbarheter, vil vi oppleve å leve i flytsonen. Det er der alt går din vei, og du nyter livet i fulle drag.

Akkurat nå er jeg opptatt av skilsmisser, som har fått et ufortjent dårlig rykte. Det vil jeg gjøre noe med! Derfor har jeg startet LykkeligSkilt på LineStrandvik.no

Jeg står for tiden midt i min egen skilsmisse. Vi var ikke gift, men samboere gjennom flere år og har to barn på hhv 2 år og 6 år. Bruddet oppleves som et skritt i riktig retning, derfor er det litt merkelig å høre at mange reagerer på nyheten med ”så synd”.

Det er tydeligvis en oppfatning blant mange at skilsmisser er “no´ dritt”, men slike endringer i familiekonstellasjoner kan gi positive ringvirkninger for alle involverte. Skilsmisser er ikke noe vi bør unngå, tvert imot mener jeg vi bør bli flinkere til å føle om forholdet fortsatt er riktig. Familielivet skal være mer enn en fasade. Vi trenger fysiske rammer, men må ikke undervurdere menneskelige behov for kjærlighet, frihet og vekst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar